Persil

Budućnost je tekuća

Persil transformira tržište deterdženta

Važna postignuća u razvoju održivog tržišta deterdženta

Pranje jednom od najnovijih tekućih inovacija marke Persil nije samo nenadmašan doživljaj vrhunske čistoće i svježine, nego i važan doprinos održivijoj potrošnji. Integralni dio Persilove globalne marketinške strategije jest transformiranje tržišta deterdženta u smjeru inovativnih tekućih segmenata. „Do 2020. godine inovativni tekući segmenti, uključujući tekućinu, dozirane kapsule i savršeno dozirane tekućine, imat će udio od 55 % ukupnog globalnog tržišta deterdženata“, navodi Georg Baratta-Dragono, potpredsjednik divizije Sredstva za pranje i čišćenje. Međutim, ta se transformacija tržišta deterdženata neće dogoditi sama od sebe. Potrebne su namjenske strategije robne marke i odgovarajuća ulaganja. Stoga je Persil stvorio program pod nazivom „Budućnost je tekuća“. Primjerice, na rastućim tržištima performanse tekućeg deterdženta Persil poboljšane su i dolaze s jedinstvenom, inovativnom formulom koja sadrži koktel od termostabilnih enzima. Za razliku od uobičajenih enzima, taj novi naraštaj „prirodnih sredstava za uklanjanje mrlja“ zadržava svoju sposobnost uklanjanja mrlja čak i u vrućim klimama, gdje dnevne temperature lako mogu dostići 40 °C. Kako bi potrošači saznali više o konkretnim prednostima pranja tekućinama u odnosu na pranje prašcima, Persil usporedo emitira edukacijske TV priloge na brojnim tržištima. Dodatni ključni element Persilova programa „Budućnost je tekuća“ jest aktivan rad sa strateškim trgovačkim partnerima na konceptima trgovačkog marketinga i upravljanju kategorijama kako bi se potrošači uspješno informirali i odlučili za upotrebu održivijih tekućih proizvoda.

Zašto je pranje tekućim deterdžentima bolje za okoliš od pranja prašcima? Postoji nekoliko aspekata lanca vrijednosti koji pridonose tome da tekući deterdženti Persil budu ekološkiji od prašaka:

Ekološki izbor u odnosu na praške

  • Sirovine: tekući deterdženti Persil sadrže veći udjel sirovih materijala na bazi obnovljivih prirodnih izvora nego prašci
  • Proizvodnja: u procesu proizvodnje tekućih deterdženata troši se 80 % manje energije nego u proizvodnji prašaka
  • Ulaganja: Persil nadproporcionalno ulaže u modernizaciju i učinkovitost svojih postrojenja za proizvodnju tekućih deterdženata (dodati konkretan primjer uštede energije, vode i otpada)
  • Logistika: doza tekućeg deterdženta Persil po upotrebi manja je za do 66 % u odnosu na praške, što pridonosi znatnoj uštedi energije i ispuštanja CO2 u logistici

A što je s ponašanjem potrošača u fazi upotrebe?

80 % ukupnog otiska CO2 deterdženta prouzročeno je tijekom faze upotrebe, dok upotreba sirovina, proizvodnja, logistika i odlaganje sve zajedno prouzroče samo 20 % ukupnog otiska CO2. Budući da je u tu fazu upotrebe uključena perilica za rublje, a ona troši puno energije za zagrijavanje vode i centrifugu, postaje jasno zašto faza upotrebe ima tako dominantan utjecaj. Potrošači biraju temperaturu pranja i program te tako većinom utječu na sveukupni otisak CO2 deterdženta. Stoga je ključno pravilno educirati potrošače.

Kako bi se povećala svjesnost i potaknulo održivo pranje, Persil je stvorio novi logotip za hladno pranje koji će se tiskati na pakiranjima deterdženta Persil od 2017. godine.

Na taj način Persil potiče milijune korisnika svaki dan da smanje temperaturu pranja i prihvate održiv način pranja rublja.

Za razliku od praška, tekući deterdženti trenutačno se rastvaraju u dodiru s vodom. Stoga je spremnost potrošača da smanje temperaturu pranja veća ako peru tekućim deterdžentima – zbog čega je tekući deterdžent Persil ponovno održiviji izbor od prašaka.